2013. február 7., csütörtök

KÉZISZÓTÁR Multihoz főleg webes szakembereknek, de az alapszókincs minden multinál felhasználható :)




Az angol szavak mellett feltüntettük azok fonetikus kiejtését is, angolul nem beszélők számára. Szeretnénk, ha szótárunkat nem csak az elhangzott mondatok értelmezésénél használnád, hanem kreatív módon, a szavakat elsajátítva te is alkalmaznád azokat, amennyiben feletteseid kikérnék a véleményed egy-egy probléma megoldásával kapcsolatban.
Az összegyűjtött szavak érdekessége, különlegessége, hogy tetszés szerinti számban és bármilyen sorrendben összerakva mindenképp értelmes mondattá állnak össze. A szószedet után összeállítottunk pár minta mondatot, mellyel reményeink szerint sikerül is bizonyítanunk ezt.

Íme a szógyűjtemény:

·          content – kontent, a weboldal teljes tartalma, ami a Cég reményei szerint magától keletkezik, a script (lásd alább) megvásárlásának pillanatában.
·        script – szkript. Program, pl. weboldalé. A következő két kritériumból egynek kell megfelelnie: A: legyen ingyenes, vagy maximum 200 Euro. B: legyen saját fejlesztésű és drága. Átfedés lehetséges, tehát az ingyenes, vagy max. 200 Eurós programot átadhatjuk külső cégnek, hogy minimum 3000 Eurós költséggel megpróbálják működőképessé tenni.
·        pushingolni a contentet , nyomni a tartalmat. – ha a tartalom valamilyen okból mégsem jönne létre magától, akkor muszáj tenni valamit: pushingoljuk!
·        know-how – nóhá (figyelem, nem knóhá) a legfontosabb szó és fogalom a Cégben! Minden tudás, tapasztalat, gyakorlat és információ összesítve. Fel kell szívni!
·        target – tárget, az elérendő cél, az előirányzott bevétel, melyet mások állapítanak meg, de nekünk kell összekaparni.
·        corporate designer – korporét dizájner. A céges arculat kialakításáért felelős     személy. Bármilyen általa elvégzett és továbbított munka legalább 15 napi további egyeztetést és 30-40 E-mail váltást és 20 módosítást von maga után.
·        PPT – pépété, Olyan Microsoft PowerPoint kiajánló, mely a takarékossági okokból használt Open Office programmal megnézve szétesik. Elkészítéséért a corporate designer felel (lásd fent: 15 nap, 30-40 E-mail, 20 módosítás)
·        brandet építünk – cégünk márkanevét erősítjük. A Cég logójának, nevének betűtípusának, színeinek megjelenítése, megemlítése bárhol, bármilyen méretben és formában.
·        revenue -  revenyú, Bevétel. Mivel a bevétel magyar szó, kéretik a revenyút használni.
·        weekly report – víkli riport, heti kimutatás. Kéretik legkésőbb hétfő estig összeállítani és továbbítani, táblázattal mellékelve. Legyen benne minden szám és adat, amit elő tudunk keresni és kommentálni. Mivel a formátum követelményei folyamatosan változnak elmenteni nem érdemes.
·        opening rate – opening rét. A kiküldött hírlevél megnyitási aránya. 
·        sharp – sárp. Jelentése pörgős, okos, éles eszű, aktív, motivált, mindenből naprakész, jól informált, tettre kész, sikerre éhes ember. Igyekezzünk ilyenné válni a Cég érdekében!
·        pushy – pusi. Jelentése: nyüzsgő, nyomulós, aktív ember. Lásd, mint fent.
·        túl soft – szoft. A fenti két kifejezés ellentéte, tehát bárki, aki minimálbérért nem hajlandó túlóradíj nélkül napi 12 óránál többet dolgozni a Cég érdekében.
·        top management – top menedzsment. Az Ölümposz hegyén, elérhetetlen magasságokban meetingelő (lásd alul) kivételes tehetségű és tudású Kiválasztottak Társasága, a Fény Gyermekei, Jedi-lovagok.
·        meeting – míting. Jelentése megbeszélés. Rendszerint hétfőn reggel 9-kor kezdődik és csütörtök este 6-ig tart. A résztvevők és a helyszínek ez idő alatt cserélődnek, csakúgy, mint a megbeszélés tárgya. Ám ezeknek nincs jelentősége, a lényeg ugyanis a folyamatosság. A páros heteken  meghozott döntések páratlan heteken érvényüket vesztik és újra tárgyalandókká válnak.
·        sales meeting – szélszmíting, megbeszélés értékesítőknek, melyen megtudhatjuk, hogy hozni kell a bevételeket.
·        online gondolkodás – elsajátítása alapvető fontosságú minden munkavállaló számára. A fogalom értelmezése még nem teljesen tisztázott, (jelenleg filozófusok és nyelvészek dolgoznak rajta) jelentése nagyjából a következő: látnokként az utópisztikus jövőbe tekintve messianisztikus hittel és lelkesedéssel telve küzdeni rendkívüli eredmények és bevételek eléréséért.
·        one man show – vánmensó, egy személy által is elvégezhető munka. Költség hatékony megoldás internetes portálok üzemeltetésére. A Cég company policy-je (lásd lent) szerint az alábbi építési munkák is elvégezhetők lettek volna ebben a rendszerben: Keopsz piramis, Panama csatorna, Empire State Building, Asszuáni gát, Golden Gate híd.
·        company policy – kámpáni poliszi, cégpolitika, a Cég működését szabályzó rendszer. „Nem illeszkedik a kámpáni polisziba” – a kifejezés adu ászként használható egy esetleges módosítási javaslat, vagy fizetésemelési kérelem elutasításakor.
·        CEO- szííó, ügyvezető igazgató, nem összetévesztendő az SEO-val (lásd lent), mivel az „ügyezető”, vagy „igazgató”, esetleg „cégvezető” értelmes szavak, ezért használatukat kerüljük és szorítkozzunk a szííó használatára.
·        SEO – esszíó, keresőoptimalizálás weboldalak számára. Legyünk kreatívak: a hagyományos eszközök mellett megengedett közúti baleset, valamint közbotrány okozása, esetleg bankrablás túszejtéssel is. Ezekben az esetekben ne felejtsük el megemlíteni a kiérkező újságíróknak a weboldalunk nevét, hátha bekerül az is a hírekbe.
·        CTR – klikktrúrét, a hírleveleinkben található linkek százalékos átkattintási aránya. Növeléséhez az alábbi szavak használata nagymértékben hozzájárulhat: botrány, döbbenet, lecsapott, tragédia, szörnyű, horror, szenzáció, megerőszakolta, megölte, megette, elásta, csalás, vége, rettegés, őrület, válik, súlyos, kiderült, lebukott, öngyilkos, lelökte, kitálal, hihetetlen, felfedte, megmutatta.
·        brain storming – brénsztorming, szószerint agyviharzás. Lényege, hogy a felettesünk által vízionált jövőképért és tervekért egyetértően lelkesedjünk, esetlegesen „ez az” és „hú, mekkora ötlet!” közbekiabálásokkal tarkítva.
·        time table – tájm téböl, időbeosztási terv. Megírására azért van szükség, hogy legyen mitől eltérni.
·        measurement plan – mezsörment plen, mérési terv. Egy folyamat megtervezésének első fázisa, melyhez fontossága miatt külső szakértő bevonása szükséges. A tanácsadó díjazása a Cégen belül szigorú szabályokhoz van kötve: napidíja nem lehet kevesebb, mint a mindenkori magyar havi minimálbér nyolcszorosa és nem lehet több, mint a Brunei szultán Rolls Royce gyűjteménye bruttó értékének és az Apolló űrprogram költségvetésének szorzata.
·        inhouse training – inháuz tréning, cégen belüli tréning, melyen gyakorlati tanácsokat kapunk arra vonatkozóan, hogy hogyan hozzuk a bevételeket.
·        cash-flow – kesfló, készpénz áramlás, mely valahogy mindig elkerüli a bankszámlánkat.
·        critical mass - kritikál messz, kritikus tömeg, kerékpáros tömegmegmozdulás, melynek Cégen belüli jelentése: elérendő cél, amikor is minden naprendszerünkben működő cég nálunk fog hirdetni.
·        sales house – szélszhausz, több weboldal közös, csoportos értékesítése, melynek felépítése a szocializmushoz hasonlóan még várat magára.
·        sales pipe – szélszpájp, tölcsérformájú értékesítési eredmény kimutatás, mely megmutatja, hogy hány megkeresett cégből válik fizetős hirdető. Az elérendő százalék 99,1 és 100 között bármi lehet.
·        break even – brék íven, az áttörési pont, amikor a kiadás és a bevétel összege megegyezik. A nullszaldóst mindenki érti, tehát használata kerülendő.
·        workshop – vörksop, minimum 3 fő részvételével megtartott jókedvű, lelkes és őrületes eredményeket hozó közös munka.
·        potenciális lista – összeállítás, melyben az ország összes cége szerepel. A nevük melletti oszlopban tippeljük meg, hogy mennyit költenének a Cégnél, ha hirdetnének. (Lottó vagy totó tapasztalat előnyt jelent) Az oszlop számait összeadva gigantikus összeg jön ki, melyet odafent, kávét szürcsölgetve elégedetten nézegethetnek.
·        nichek – szűk piaccal rendelkező, specifikus portálok. Az itt elérhető jövedelem olyan, mint ezek piaca.
·        expert corner – expertkorner, szakértői sarok, a bloghoz, fórumhoz hasonlóan a látogatottságot hivatott növelni az elvárt szintre, ami a youtube és a facebook látogatottságának szorzata.
·        tele sales – teleszelsz, telefonos értékesítés. A napi kimenő hívások száma nem lehet kevesebb, mint Mexikóváros napi népességnövekedése. Hajnali fél 2 és negyed 4 között telefonálni nem szükséges.
·        head of.... – hedof , valaminek a feje. Bármi is legyen a pozíciónk neve, tegyük elé. Névjegykártyán és e-mail aláíráson különösen jól mutat.
·        delegálás – a kapott feladat továbbadása az alacsonyabb beosztásban dolgozó munkatársunk számára. Amennyiben ilyen nincs, kénytelenek vagyunk dolgozni.
·        business modell – biznisz modell, üzleti koncepció. Bármi is legyen, követnünk kell.
·        print – nyomtatott sajtó, online gondolkodással nem rendelkező munkavállalók számára.
·        megoldod? – E-mailben kapott feladatok leírása után található kifejezés. A szóvégi kérdőjel megtévesztő lehet. Valódi jelentése: oldd meg !!
·        bónuszterv – olyan munkavállalók felé felállított követelményrendszer, amely teljesítésének pillanatában automatikusan megduplázódik.
·        felszívni a know-howt – Nem véletlenül ez kéziszótárunk utolsó kifejezése. Ez a Cégben végzett munkánk, életünk eszenciája, összefoglalása, a megfoghatatlan, mégis alapvető fontosságú misztikus és titokzatos teendőnk.

Példamondatok:

1.     Ez waste of time, így soha nem érjük el a targetet.
2.     A self service revenue után a company policy szerint nem jár jutalék.
3.     Ha el akarod érni a bónusztervet, fel kell szívnod a know-how-t.
4.     A potenciális listát ma át kell dolgoznod. Megoldod?
5.     Ezt delegáljuk a tele sales-eseknek.
6.     Az expert corner post-jait beszéljük meg a workshopon.
7.     A teljes networkön vezetni kell a call sheetet.
8.     A product sheet összes adatára szükségünk van, hogy lássuk elértük-e a break  even-t?
9.     Egy megoldás van: több workshop-ot kell csinálnunk, hogy mindenki számára    világos legyen a plan.
10.   Measurement plan nélkül nem tehetjük sikeressé a sales-t.
11.   Sales house-t kell építenünk, hogy elérjük a critical mass-t.
12.   Inhouse training-ek kellenek, hogy a sales pipe mindenki számára egyértelmű legyen.
13.   A CEO szerint a CTR nem éri el a critical mass-t.
14.   Ezzel az applikációval nem tudjuk mérni a newsletter opening rate-jét.
15.   Top hundred hirdetőnk adja a cash-flow 70 %-át.
16.   A következő meeting-en brain storming-ot kell tartanunk, hogy kitaláljuk, hogy javíthatnánk az SEO-t.
17.   A company policy szerint a weekly report-ot hétfőn kell elküldeni.
18.   A sales meeting-en le kell adnod a time table-t.
19.   A top management szerint, ha megvan az online gondolkodás, akkor működhet itt is a one man show.
20.   Az a baj, hogy ő túl soft, nem elég pushy.
21.   Ő van olyan sharp, hogy tudja, most brandet kell építenünk.
22.   Ez a PPT nem illik a corporate design-hoz.
23.   Ha nem pushingoljuk a contentet, nem érjük el a critical mass-t.

Forrás: Gerillainformatika.blog.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése